It follows

Igår var jag och Emilia på bio. Vi ville se en skräckis så valde It follows.
 
Såhär står det på SFs hemsida.
"Efter ett one night stand får 19-åriga Jay en känsla av att någon - eller något - förföljer henne. Det som börjar som en paranoia övergår dock snart till en verklig jakt. Med hjälp av sina vänner flyr hon från terrorn som aldrig verkar vara mer än ett par steg bakom henne."
 
Detta kan vara en av de sämsta filmerna jag sett någonsin. Med beskrivninen ovan lät den ju ändå lite läskig och spännande. Filmen var ett skämt. Att den får visas på bio ens förstår jag inte, att den ens fick göras är även en frågeställning jag har.
 
För att ni ska slippa se den så tänkte jag beskriva handlingen kort, som faktiskt överensstämmer med verkligheten:
Ett psykomonster vill döda den person den följer. Monstret förs vidare genom att den som för tillfället blir förföljd ligger med någon, den måste i sin tur ligga med någon annan för att bli av med den, tillfällig. När personen som förföljs blir dödad, ligger monstret med denne och fortsätter sedan tillbaka ned i kedjan till de som blivit förföljda innan. Monstret kan ta vilken mänsklig form som helst och kan bara gå. Därför får den som förföljs lite tid att föra den vidare om denne åker långt bort. Monstret kan inte dödas. Den som förföljs kan bara välja mellan att fly eller föra den vidare...
 
Ni hör ju själva. Denna film var INTE bra någonstans. Hur får man igenom att göra en sån film? Låter som ett modert sätt att beskriva spridningen av könssjukdommar hahaha. Fyfan.