Jakt på frisör

Jag har lite svårt att gå till frisören verkar det som. Dels för att jag tycker det är dyrt att betala 400-500 spänn för att klippa några centimeter på håret men också för att jag aldrig är riktigt nöjd. Lockigt hår går inte att göra så mycket med när man inte villa ha lugg eller massa uppklippt. Trivs inte i kort hår. Mitt hår verkar även ha en förmåga att inte bli långt utan går av själv på något höger. Taskigt! Spelar liksom ingen roll hur mycket jag försöker spara så blir det inte längre än strax nedanför nyckelbenet.
 
Nu letar jag både bra frisörer och priser eftersom jag tänkt färga mig lite mörkare och fixa till pigmentet på håret. Då vill jag göra det på salong och inte hemma. Nu är det nog och jag orkar inte hålla på längre. Vill hitta en nyans som liknar mitt naturliga. Har ljusbrunt i mycket tråkig ton.
 
Blev lite kär i denna nyans!