Tillbaka till verkligheten

Efter några härliga dagar på Gotland är jag nu hemma igen och jobbar i vanlig ordning. Det är som det ska vara med andra ord. Nästa ledighet blir väl runt jul/nyår. Vill vara ledig nyårsveckan, funkar inte det jobbar jag hela perioden. Är inte ett dugg intresserad av att lägga semesterdagar på julveckan.
 
Gårdagens resa hem var inte speciellt rolig iallafall. Klockan ringde 06.30. 08.05 gick båten från Visby till Nynäshamn som tog 3 timmar och 20 min. Väl i hamn fick jag vänta några minuter på båtbussen till Stockholms central, den tog 45 minuter. Eftersom samordningen av färdmedel är sådär på helgen fick jag vänta 55 minuter på tåget till Uppsala. Tåget dit tog 40 minuter och resluterade i att pappa fick hämta mig på stationen. Orkade inte konka på packningen mer. Ca 14.30 var jag hemma efter att ha hämtat Tingeling hos farmor på en gång... pewww
 
Ska lägga upp bilder från Gotland. Har massor! Lär rensa och sortera lite.