100 frågor

Är lite uttråkad så snodde en lista med frågor från en annan blogg. Ypperligt tillfälle, för de som läser denna blogg och inte känner mig, att lära känna mig lite bättre hehe.

1. Hur gammal är du om fem år? OMG 32!!!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Räknas jobbdatorn? Totala tiden under dagen med kollegorna måste ju vara minst 2 timmar?

3. Hur lång är du? 1,75.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Jurassic World. Riktigt bra!

5. Vem ringde du senast? Pappa.

6. Vem ringde dig senast? Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Hej, snart är det dags för din resa till härliga Grekland! Om du har frågor kring situationen i Grekland, uppdaterar vi löpande info här: länk. / Apollo

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag ringer bara när jag måste, har alltid tyckt det varit obekvämt att prata i telefon. Så jag skickar mest sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Har aldrig varit gifta men var knappt 2 år när de flyttade isär.

10. När såg du senast din mamma? Onsdagen innan midsommar, hon var varit bortrest.

11. Vilken ögonfärg har du? Melerade.

12. När vaknade du i dag? Alarmet ringde 06.50.

13. Vilken är din favoritjulsång? Shakin' Stevens - Merry Christmas everyone (lite rolig haha).

14. Vilken är din favoritplats? I naturen eller på Norra stå i Tegera Arena.

15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte, det är inte så kul att vara instängd. Inte för att jag varit det bortsett från utegångsförbud när jag var mindre när jag gjort nått dumt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Bra fråga, bara framtiden kan utvisa det. Förhoppningsvis har man karl och barn iallafall. Ett hus på landet vore inte fel.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En kollegas påhitt på kontoret.

19. Hur stor är din säng? 120 men lär skaffa en ny och större snart ;-). Riktigt sugen på att investera i en kontinentalsäng.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? I en stor t-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2.

23. Hur många landskap har du bott i? Uppland och Närke.

24. Vilka städer har du bott i? Uppsala och Örebro.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!

26. Är du social? Det är jag, men samtidigt har jag alltid uppskattat ensamhet. Jag behöver vara ifred ibland och pyssla med mitt. Det är så jag finner inre lugn helt enkelt. Men vore en mardröm att vara ensam, alltid.

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry´s Chocolate fudge brownie! AAH

28. Vilken är din favoritefterrätt? Efterrätter är inte riktigt min grej men glass eller choklad funkar. Kladdkaka med glass? haha

29. Tycker du om kinamat? Ja, buffé är gott ibland.

30. Tycker du om kaffe? Usch nej, mår illa av smaken. Kan lukta gott.

31. Vad dricker du till frukost? Dricker oftast en shake till frukost och vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Helst på mage med armar och ben åt alla håll. Kul att dela säng med mig liksom haha.

33. Kan du spela poker? Nej, tråkigt.

34. Tycker du om att mysa/kela? Vem gör inte?

35. Är du en beroendemänniska? Tror alla är beroende av något mer eller mindre men jag har ingen last eller så, något jag måste ha.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja faktiskt.

37. Vill du ha barn? Absolut!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Förstår lite spanska och holländska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej inte vad jag vet. Har varit på akuten 2 gånger bara pga stukade fötter.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet alla dagar!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Hockeyresor annars spar jag till utlandsresor.

42. Äger du dyrbara smycken? Inte dyrbara om man ser till pengavärde men sentimentalt värde. Jag har en ring som morfar gjort och ett pärlhalsband jag fått av farfar.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser sällan på tv men tv-serier online. Game of Thrones, Vikings, Grimm, Supernatural mfl.

44. Kan du rulla med tungan? Lätt!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Beror nog på situation men tycker alla mina vänner är rätt knasiga och roliga haha.

46. Sover du med gosedjur? Nej, har ju katt att gosa med ;-).

47. Vad har du för ringsignal? Just nu, Jasmine Kara - Ljudet av ett annat hjärta

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Farmor sydde min dopklänning så den finns kvar, annars vet jag inte.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Locket på min shaker är röd.

50. Flirtar du mycket? Jag vet inte.

51. Kan du byta olja på bilen? Ja om jag skulle behöva hade jag fixat det.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, kör lagligt ;-)

53. Vilken var den senaste boken du läste? Osäker, men kan vara Fifthy shades-böckerna. Har börjat läsa en man som heter Ove precis.

54. Läser du dagstidningen? Nej, läser nyheter i någon app ibland.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Svårt att dansa i bilen men klart man diggar med och höjer volymen till er riktigt bra låt när humöret är på topp.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4 Uppland på kontoret.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Att komma ihåg inför semestern.

59. När var du i kyrkan senast? På kusin Davids dop i maj.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Eva, som vi hade i Matte och Biologi/Kemi. Ett jäkla humör men samtidigt väldigt engagerad och rättvis.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Gillar inte tält, tror något ska hoppa på mig. Men har väl tvingat mig igenom någon natt på gräsmatten på landet som liten haha.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Oj, svårt. Hmmm. Det jag tänker på var länge sen, 2012 när jag var arbetslös tror jag. Min vän Gabriella bjöd med mig på Avenged Sevenfold på Hovet. Det uppskattades!

63. Vad lyssnar du på just nu? Spotify. Maroon 5 - Moves like Jagger. Fått nytändning på den låten, blir riktigt glad och dansar runt.

64. Har du varit med i tidningen? När jag var mindre. Kommer inte ihåg varför. Har varit med i tv några gånger, bl.a en intervju 2013 när Leksand gick upp i SHL. Hehe

65. Vad är det konstigaste du ätit? Hmm gillar att testa mat men vet inte vad det konstigaste är. Bläckfisk kanske? Insekter kommer jag aldrig testa iallafall.

66. Vem såg dig naken senast? Grannen kanske hahaha.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Blå.

68. Hur imponerar man på dig? Folk som visar att de lyssnat och tagit in de man kanske säger mellan raderna. Om det är något man vill göra eller ha. Så kanske de överraskar med det. Annars är jag rätt enkel, det får inte bli för mycket. Ett stort ego och "jag-tänk" hela tiden imponerar inte på mig.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Troligtvis mamma.

70. Har du någon piercing? Nej, men två tatueringar.

71. Din största vinst? Brukar sällan vinna något haha.

72. Civilstånd? Öppen för förslag? haha

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? I jobbet så är det ofta samma, banken, skatteverket, försäkringskassan mm. Privat så är det väl lite bloggar och sociala medier.

74. Är du fåfäng? Inte speciellt. Jag orkar inte hålla på för mycket. Eller lite kanske...

75. Ångrar du någonting du gjort? Det finns mycket småsaker man önskar man kunnat göra annorlunda.

76. Hur gammal är din pappa? 51

77. Vilket är ditt drömjobb? Helst skulle jag inte vilja jobba alls men ändå ha massa pengar haha. Får hitta nån rik gubbe kanske? Vinner ju ändå inga pengar haha. Men jag är intresserad av djur och natur så skulle säkert åka runt i världen och rädda djur eller nått.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Jag skulle vilja bila genom USA. Finns många platser jag skulle vilja se.

79. Vad har du haft för husdjur? Katt och vattensköldpadda.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
1. Jag har svårt att bli kär, blev väldigt sårad i ett förhållande när jag var yngre och sen dess har jag haft väldigt svårt att bli kär. Så även om jag gärna vill, så blir jag livrädd att komma någon för nära och därför kan det ta lite tid innan jag vågar släppa in någon.
2. Jag har gjort abort, relaterat till situationen i punkt 1.
3. Är dessvärre missnöjd med det mesta med min kropp. Önskar ofta att jag kunde byta med någon annan. Har perioder då jag mår riktigt dåligt över det. Dels för att det känns som att jag måste kämpa väldigt hårt med att hålla vikten m.m medan många andra kan göra nästan vad som. Hittar alltid massa fel helt enkelt.

81. Svär du ofta? Troligtvis för mycket.

82. Sverige när det är som bäst? Svensk sommar när det är fint väder är oslagbart men även en vacker vinterdag.

83. Kan du åka slalom? Nej, kan inte ens åka skidor typ.

84. Vad har du ätit i dag? 2 shakes och en liten portion vegetarisk pasta.

85. Vad har du för utbildning? Kandidatexamen, Personalvetarprogrammet.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Ögonen kanske? Räknas det som en kroppsdel?

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Vart ska jag börja? Rumpa, lår, mage, bröst... ingen idé.

88. Vilken är din bästa egenskap? Ärlig och säger vad jag tycker. Bra på att lyssna och lägger ner ganska mycket tid på att hjälpa andra.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Säger samma som bästa egenskap. Vissa kan inte ta ärlighet och vara ärliga tillbaka. Och ibland blir man sårad av att engagera sig för mycket in andra men inte få samma tillbaka.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Gustav Vasa och Adolf Hitler kanske?

91. Saknar du något? En pojkvän kanske? Vart beställer man en? ;-)

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Viktigt och viktigt hmm. Det är väl mest en anledning att samla ihop släkt/vänner på samma ställe. Blir nog mindre viktigt ju äldre man blir?

93. Vad gör dig ledsen? Orättvisor. Krig. Barn som far illa. Djur som far illa. Allt skitsnack kring Leksands IF.

94. Vad gör dig glad? Att umgås med vänner och familj. Resa och hitta på nya saker. Gosa med min kisse.

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

96. Vad ska du göra i helgen? Det ska vara varmt och fint så kanske blir årets första dopp utomhus och sen bio.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Vet inte. Gör så mycket knasigt ;-).

98. Vad har du för laster? Inget egentligen. Kan dock vara periodare, äter mycket onyttigt ibland sen inget alls.

99. Vem är din förebild? Jag vet inte.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Publicera sen se ett avsnitt av Supernatural, kanske två.