Kaos i mitt huvud

Det är så mycket kaos överallt just nu så jag vet inte vart jag ska börja. Höstlov, så vi är 2 man kort på kontoret just nu. Högen med arbete verkar aldrig minska, det är lite frustrerande. Bara att bita ihop och jobba på.
 
Sandlådenivån på vissa vuxna människor alltså. Blir matt. Inte konstigt att det är krig i världen.
 
Leksands IF. Vart ska jag börja? Frustration på det ena och det andra är bara förnamnet. En del är supportrar som bara gnäller och gnäller och gnäller. Lär er lite ekonomi, budget och organisationsstyre. Klubben har inte fett med pengar, kan inte värva massa spelare, då gnälls det. Igår spreds rykten om en konkurs i november som en löpeld. Då gnällde folk på ekonomin...
Kan säga att jag gick till sängs med en stor klump i magen. Jag har pluggat organisation, ledarskap och personalfrågor i 4 år, jag har även jobbat med dessa frågor plus ekonomi i 3 år, tro mig. Det jag hört och sett från herrarna som ska få Leksands IF på rätt väg, ger mig hopp. Sunda värderingar och de tvingas ta de "svåra" besluten. De kom in i en förening som missköts så länge. Ge dem en ärlig chans!
 
Vet inte om det är hormonerna som spökar rejält denna vecka, men irriterad blir jag. Är även svårt när man själv inte kan påverka så mycket. Därför glädjer det mig att vi blir full buss upp till Leksand på fredag. Ska passa på och njuta lite extra faktiskt. I goda vänners lag hoppas jag 3 poäng stannar i dalarna. Även imorgon.