När frustrationen kickar in

Är nu inne på tredje veckan med ändrade matvanor och regelbunden träning. Matkassen är riktigt toppen, bra mat och så har jag ingen ursäkt att springa och småhandla. Så kort och gott, jag småäter inte om kvällarna och det har knappt blivit skräp på helgerna.
 
Det till trots, det är andra "vägningsveckan" dvs att jag alltid väger mig på torsdag morgon. Det är väl där irritationen kickar in. Vad har man för jäkla kropp? Trots att jag äter mindre, tränar mer (läs: cyklar till och från jobbet plus 4 träningspass/vecka och hockeymatcher) så har jag två veckor i rad gått upp 4 hekto på vågen. Är det ens möjligt?!
 
Vad är poängen med att vara sund med mat och träning när det går upp istället för ner, som jag vill?
 
Kan hoppas att det bara POOFFF rasar på vågen nästa vecka annars åker våghelvetet ut genom badrumsfönstret kan jag lova.
 
Samlar man på sig vätska av att ha träningsvärk? Tror jag måste läsa på om det.