Det värsta jag vet

Det värsta jag vet är nog när någon säger att de ska göra något eller fixa en sak och återkomma en viss tid eller dag. Jag tänker ge exempel för jag inser att det jag nyss skrev kändes lite flummigt. Det gjorde inte min tanke rättvisa iallafall. Inväntar aha-upplevelse.
 
Så exempel kommer här:
Jag köpte en klänning via nätet innan midsommar, den tappade helt tappade formen efter 1 tvätt. Jag kontaktade supporten eftersom jag ville reklamera denna och ha en ny i mindre storlek. Det skulle inte vara några problem, om än lite krångligt då jag såklart kastat påse och returlapp. Så jag tänkte jag väntar på nya klänningen och skickar tillbaka i den påsen. Det går 1 vecka, ingen klänning. Sedan åkte jag till Kreta och när jag kommer hem har fortfarande ingen klänning kommit. Så jag går in på hemsida och kollar beställningen. Beställningen är annulerad eftersom klänningen tagit slut. Dumt att meddela det på något sätt? Så jag kontaktar supporten igen för jag vill ju ändå reklamera min klänning och ha pengarna tillbaka. Får hjälp ganska snabbt med returlapp så jag kan skicka tillbaka varan. Denna ska registreras som retur på Mina sidor. Efter 3 veckor visas ingen retur på min sida så kontaktar supporten igen och frågar vad som händer. Får svar ganska snabbt att de vill ha nummer från kvittot från posten som man får vid inlämning. Sagt och gjort. Svaret jag får är att det kan ta tid innan den kommer och att jag ska vänta en vecka till annars ska jag kontakta dem igen. Ingen retur var registrerad i måndags, jag kontakter supporten, igen. På onsdag har jag ännu inte fått något svar trots att de säger att de ska svara inom 48 h, så jag skickar ett mail, IGEN. Det har jag ännu inte fått svar på. Verkar inte som att de vill betala tillbaka några pengar till mig.
 
Ett annat exempel:
Jag var på ett möte i onsdags om en grej som just nu får vara privat. De skulle återkomma i slutet av veckan, eller början av denna. Idag är det torsdag och det är inte mycket kvar på den här dagen och jag har inte hört ett ljud. Så jag får för mig såklart att det är bad news som väntar. Tycker det är dålig stil och oproffisionellt. Drar svaret ut på tiden kan man väl höra av sig ändå, samtal eller mail spelar ingen roll.
 
Summan:
Det jag vill säga med detta är att man inte ska lova att göra en sak en viss tid eller dag om man inte kan hålla det. Om man gör det och ser att det inte kommer gå, hör man av sig och säger att det drar ut på tiden eller jag har inte glömt dig. Detta är en väldigt fast princip jag har i mitt dagliga arbete med. Säger jag att jag ska göra något eller säger jag att jag ska återkomma en viss dag så gör jag det. Även om jag inte har fått svar. Det känns proffsigt och man visar att man bryr sig om ärendet. Att jag stör mig på detta kanske är för att jag tycker det är viktigt.
 
Åsikter?