Grattis på 112-årsdagen

Idag hade du fyllt 112 år farmor Emy. Vissa saker går snabbt andra inte, svårt att tro att det var 6 år sedan du lämnade oss.

 
Det jag minns mest av dig är när du var på besök hos oss. Halv 7 varje morgon stod du och gjorde morgongymnastik i dörrhålet. Du ringde oss alltid på födelsedagar och julafton. På tiden man skickade pengar med posten ville du veta att de kommit fram.
 
Till sista året, då ringde vi dig i vanlig ordning på julafton, dubfrågade om det var den 13e redan. I februari erkände du för mamma att du började bli gammal och sjuk. I början av maj fick vi ett samtal från sjukhuset att du vägrat dialys av blodet (njurarna var dåliga) och att du snart skulle somna in. Några dagar senare somnade du fridfullt in i sömnen.
 
Jag har bara glada minnen av dig. Saker som jag alltid bär med mig, jag var trotsallt ditt första barnbarns barn. Jag spenderade otaliga dagar på gotland som liten, massa påhitt.
 
Grattis på din dag!