Har tåget gått?

Måste erkänna att jag gick och la mig med en klump i magen efter matchen i lördags. En klump som även fanns kvar när jag vaknade igår. Kan verka fjantligt med tanke på vad som händer i världen och Sverige just nu men det är inte lika nära.
 
Leksand spelade en bra match mot HV71, även om tempot stundtals kändes så lågt att det kändes som något tryckt på slow motionknappen. Målchanserna vi radade upp ska vara mål, pucken måste sitta i nätet om vi ska klara det här. Vi har målskyttarna och vi har viljan, men det hjälper inte. Det går inte ens att beskylla domarna för att ha gjort en dålig insats i helgen. Jag tänkte inte ens på dem och det är anledning nog.
 
Samtidigt gick Djurgården och klappade ihop fullständigt i matchen mot Örebro. De ledda med 2-0 men i slutminuterna i tredje perioden gick Örebro ikapp och vann sedan på straffar. Vi tappade alltså ytterligare poäng i jakten på Örebro.
 
Det är nu 7 poäng upp och vi har 14 matcher kvar att spela. Det finns alltså 42 poäng kvar att spela om. Det är med andra ord långt ifrån över än. Ändå börjar den där känslan av oro att krypa fram i magtrakten, den som man sluppit undan både förra säsongen och denna, hittills. Matchschemat framöver för Leksands del är tufft men inte omöjligt. det kommer även vara lite flyt på matcher. Tror inte dessa veckor med två matcher sent i veckan har passat Leksand. Visst, mer tid till att träna men jag vill hävda, envis som jag är, att man kan överträna situationen. Att det gör att det tänks mer på det som tränats än att låta spelet flyta.
 
Tanken på ett negativt kval mot Mora av alla lag känns inte bra. Jag vet inte om känslan grundar sig i att Mora gått som tåget i Hockeyallsvenskan iår eller i att vårt lag kunnat spela utan press både förra och denna säsong. Missförstå mig rätt, visst har de ett krav och mål för sig själva att preserat men ingen trodde på laget förra säsongen och ingen har gjort det denna. Sanny Lindström sa i början av säsongen att undviker Leksand kval är det en bragd. Kanske.
 
Det vi har på Mora är att de underpresterat förr och speciellt mot Leksand när det gäller.
 
Vad som än händer kommer jag stå där på Norra med mina blåvita systrar och bröder ända in i slutet, vad som än händer. Jag har åkt ca 680 mål denna säsong för att stötta Leksand. Än finns det några matcher kvar. 5 stycken är nästintill redan inbokade.
 
Det är nu det gäller. Denna vecka måste vi hoppa på tåget för att ha en chans att jaga ikapp Örebro. Jag säger bara, snälla, låt säsongen ta slut den 9e mars!
Leksands IF