50-årsfest

I lördags var det fest ute i Lindsbro. God mat och trevligt folk. Passade på att dricka lite bubbel då formen till sommarsemestern ändå grusats pga dålig förbränning och förkylning. Funderar på att köra på paleo igen, jag saknar det lite. Då åt jag ändå 3 mål om dagen mat, var pigg och glad samt gick ner sakta men säkert i vikt med. Så jag har börjat med att dra bort kolhydrater. Till lunch har jag fixat kycklingcurry med vitkålssallad. Är minst lika mätt och nöjd som om jag haft ris till.
 
Aningen missnöjd med vädret just nu också. Det är inte kallt direkt men fuktigt, kladdigt och obekvämt.
Anonym

Jag tror inte det är din förbränning det är fel på. Jag tror det är din självdisciplin. Och förmåga att hitta alla möjliga saker att skylla på för att slippa stå som ansvarig för varför du aldrig går ner i vikt. Istället fortsätter du äta och dricka alkohol som gör att du lägger på dig vikt, och tro mig, det är inte en förkylning som gör att du lägger på dig fett. Det är maten du äter och avsaknaden av motion.

Svar: En del av det du säger är faktiskt sant. Jag tycker att jag är motiverad att ta tag i problemet men gör det halvdant. Förkylningen har definitivt grusat mina träningsplaner men utan effekt när jag ändå drar in på maten gör att jag "lika" gärna kan ta en festkväll osv. Nu dricker jag alkohol väldigt sällan men är som vanligt innan sommaren, alla fyller år och iår verkar alla fylla jämnt. Har bestämt att släppa fokus lite till efter sommaren, jag är inte mentalt förbered att göra jobbet nu. Tack för dina ärliga ord även om du väljer att göra det anonymt.
Emma