Förkylning och hårbollar

 
Just nu är det långledighet för min del. Hade klämdag igår och idag är jag såklart ledig. Nationaldagen och allt. Jag har ingenting planerat och det känns som om jag inte gjort mycket alls dessa dagar.
 
Vaknade med förkylning, IGEN, i söndags. Tur i oturen så är det mest nästäppa och inget annat. Alltså detta är helt sjukt. Började året med en rejäl förkylning sen har jag säkert haft en liten förkylning i början av varje månad. Jag är så less. Dessvärre baksidan av att pendla. Jag är aldrig sjuk annars och jag känner mig inte stressad på det sättet att immunförsvaret skulle vara sämre. Jävligt störigt är det iallafall då det förstör min rytm med träningen. På torsdag ska jag dessutom köra Blodomloppet. Har tänkt att åka iväg och köpa grejer till att göra ingefärashot igen. Nu är det nog på riktigt.
 
Pappa fyllde år i söndags så vart fika hos honom. Sen har jag knappt varit utanför dörren. Vädret har varit riktigt tråkigt. Surt när man är ledig.
 
Igår fick jag rycka in då Tingeling kräkts hårbollar hela veckan. När hon igår kräktes 3 gånger innan klockan var 13 var jag tvungen att göra något. Så det blev genomborstning av katt. Det var en halv katt till som borstades bort om vi säger så. Inte konstigt hon gått och spytt. Han haft ögonen på henne några dagar då hon varit jättedålig på att äta blötmaten som hon bara får på kvällen. Imorse när jag gick in i köket hade hon ätit upp all mat. Så hon har väl inte mått så bra i kistan med allt hår men nu verkar det vara bättre. Hon ska få en dusch och en till borstning senare.