"Yokebe-dieten"

Då var vi där igen. Allmänt trött på att äta, att planera mat och att laga mat. Tiden vill jag lägga på annat. Dessutom vill jag komma i form till sommaren för såhär kan det inte vara. Slappt, slappt och mer slappt. Fyyy tusan. Denna gång blir det inte massa modifast och grejer utan jag kommer även att äta riktig mat.
 
Idag kickar jag därför igång Yokebe-dieten. Ni kan själva läsa mer om produkten här. Jag kan tala om att den inte är lika söt som modifest och det passar mig bra. Pulvret blandas i mellanmjölk och så en skvätt rapsolja (antar detta är för de fettlösninga vitaminerna och mineralerna, märks inte av i drycken).
 
Fram till midsommar kommer det att se ut på följande sätt, kommer nog även fortsätta om det går bra. Yokebe-dieten är uppdelad i 3 faser.
 
Vecka 1: Kickstarten. Jag dricker 3 st Yokebemåltider om dagen, får även komplettera med lite frukt och grönsaker.
 
Vecka 2-4: Inlärning. Jag dricker 2 st Yokebemåltider om dagen samt 1 nyttig välbalanserad måltid med vanlig mat. Ska även lägga till promenader och lite annan träning efter ork. (cyklar redan och promenerar till jobbet)
 
Vecka 5+. Fortsättning. Jag dricker 1 Yokebemåltid och 2 nyttiga, välbalanserade vanliga måltider. Mer fysisk aktivitet.
 
Räknar med att fuska lite över midsommar så beroende på hur det känns i kroppen kanske jag kör en ny kickstartsperiod precis efter. Under semestern vet vi ju hur det brukar bli men kommer definitivt ersätta måltider och tänka på vad jag stoppar i mig. Jag har redan druckit Yokebe till frukost i några veckor på tåget och det funkar bra. A och O blir iallafall att få igång träningen.
 
Wish me luck!
Anonym

Hur gick Det, tappade du ngt i vikt?

Svar: Sämsta skiten någonsin. Inge vidare gott heller. Krångligt att bära med både mjölk och olja på språng dessutom...
Emma