Livet kärvar

Ångest. Ja så är det nog. Ni kanske har koll på jordbävningshistorien, den finns här under. Det hände igår igen, det hände i lördags natt. Men med fler fysiska symtom. Konstaterar att det är ångestpåslag. Jag är inne i en period då jag är uppenbart orolig eller brydd över något. Det yttrar sig i ångest.


Frågan är då varför? Kan inte riktigt sätta fingret på det. Anledning 1, 2 och 3 är nog att det varit mycket privat en period, har inte hunnit träna och kosten lite sådär. I lördags blev det även en del alkohol samt en hamburgare på Max, har inte ätit det på lääänge.

Sen har vi det uppenbara, tiden går och det är mindre än 3 månader kvar innan mitt vikariat går ut. Tongångarna är positiva men inget är klart förrän ett kontrakt är signerat. Eg är jag inte rädd för att gå på a-kassa om det blir så illa. Har försäkring som ger mig 90 % av lönen. Jag klarar mig utan att vända på stenar.

Kanske börjar ensamheten knapra på mig, igen? Orkar inte.

En annan sak, hittade en bil på blocket i fredags. Den är allt jag sökt efter. Jag intresseanmälde såklart direkt och har varit i kontakt med banken. Att ha koll är viktigt för mig så har såklart kollat upp finanserna. Räknat till ökade kostnader, 5-700 kr på lånet, 80 kr på försäkringen. Minskade utgifter, soppa och årlig skatt halveras. Bilen är årsmodell 2015, kan alltså ha den några år. 5 dörrar istället för 3. Vad sätter käppar i hjulen, ja gamla bilen måste säljas och den fick problem med hjullagret fram i lördags. Kostar att fixa. I långa loppet får jag mer bil för samma pengar om jag köper ny.

Fortsättning följer...