Premiärvecka!

Om man är hockeynörd som jag har man full koll på denna vecka. Okej att SHL drog igång i lördags men för oss, dvs Leksand, är det säsongspremiär mot Södertälje imorgon. Jag har längtat till denna dagen sen vi blev utslagna av Mora i april. Nu jäklar ska vi ta tillbaka det som är vårt (dvs platsen i SHL).
 
Leksands organisation och supportrar har de senaste åren använt citatet:
"Vad som än krävs, vi gör det tillsammans".
 
Jag tycker innebörden av det är väldigt fint, det är vi som förening, spelare, fans och sponsorer som tillsammans ska hjälpa Leksands IF att lyckas och att nå sina mål. Ingen ska känna sig utanför och alla ska få vara med i gemenskapen. Tro mig, Leksands VD verkar ha koll på mig och det hade jag inte en aning om förrän min chef berättade det för mig. Å jag är bara en supporter i stora skaran som försöker dra mitt strå till stacken.
 
Det är med detta citat i huvudet som jag åker på match, ställer mig på ståplats med kompisar och massor av andra människor som jag inte känner. Men just där och då är det VI tillsammans med spelarna på isen mot motståndarlaget och deras fans. Klyschigt nog så ger det mycket. Det boostar mig och jag försöker hjälpa till att boosta andra med samma sak. Jag försöker tänka samma om spelarna även när det är tufft. De är vi, vi är dem.
 
Negativa ibland är väl att man känner sig personligt attackerad när folk hänger ut Leksand och snackar skit.
 
Meeeen premiär imorgon. Närmaste kollegan håller på Södertälje, jag försöker vara snäll. Lite hets är tillåtet. Förhoppningsvis blir det vinst annars lär jag få höra det resten av veckan. Så jag tycker vi ska peppa varandra att ändå visa respekt.
 
Leksands IF - Urbanchallenge