Rödbetspesto

Nu vill jag inte säga att paleokost behöver vara avancerad. Häromdan slängde jag ihop ägg och bacon till middag med lite grönt till. Men ibland saknar man där här med att bara koka på lite pasta. Kan erkänna att jag saknar det liiite, bara lite ibland.
 
Men något som är supergott till massor av saker är rödbetspesto. Alltså jag är helt kär i denna. Kommer från början från ett recept i en matkasse från Citygross, då just till pasta med fetaost på. Har gjort om receptet lite för att passa paleo. Det är anpassat för 4 personer/måltider.
 
250 g kokta rödbetor
50 g valnötter
1-2 vitlöksklyfta
1 dl kokosmjölk
1 msk vitvinsvinäger
salt
 
Jag körde allt i matberedaren. Började med valnötter och rödbetor, pressade i vitlök. Slängde i kokosmjölk, vinäger och salt i bunken och rörde om för hand. Klart att servera.
 
Supergott!