3 poäng till dalarna

Har inte hunnit skriva om resan i söndags, inte så konstigt kanske eftersom vi var hemma i stan runt midnatt. Vi åkte upp rätt tidigt på dagen så vi kunde hänga i Tegera i lugn och ro. Ofta får vi kasta i oss mat för att sedan springa ner till ståplats för att kolla på uppvärmningen och ladda för nedsläpp.
 
Nu hann vi käka i lugn och ro, shoppa, kolla på när spelarna värmde upp (dreggla lite) och prata med massa folk. Stämningen var optimistisk. Trots knappa 3400 personer i arenan så körde vi på Norra järnet matchen igenom. Riktigt bra stämning och jäklar så kul vi hade. Det blev lite nervöst i tredje perioden men matchen var helt klart ett stort steg framåt. Hoppas det fortsätter så imorgon när det är match mot AIK på Hovet. Jag kommer inte att åka, mycket pga att jag inte gillar det supportrarna till Stockholmslagen håller på med. Jag och Maria ser matchen hemma hos mig istället.
 
Det blev iallafall 3 poäng till dalarna och nu fortsätter vi resan mot toppen. Jag tror iallafall på laget!
 
Måste även säga att jag älskar våra hockeyresor. Vi har så jäkla roligt tillsammans. Kan vara för att vi alla är lika knasiga och det behövs absolut ingen alkohol för att det ska spåra. Jag känner mig lyckligt lottad att ha fått lära känna dessa härliga personer. Glad att kunna kalla dem mina vänner. Må vi fortsätta ha roligt många år framöver.
Leksands IF