Julfest

Vi hade julfest på jobbet igår. Det började med väldigt långt mingel kan jag tycka. Sen var det en presentation av vad företaget gått igenom iår och efter den berättade VDn om sin kärlek till VW beetle. Han har tydligen kört från Tyskland till Kina 2009.


Sen var det mingel igen medan det förbereddes med bord och band i salongen. Var lite jobbigt först med minglet, svårt som ny att bara försöka hoppa in i en grupp. Alla stod i sina gruppen först. Av en slump när en kille svimmade fick jag kontakt med en tjej som jag mejlat mycket mef. Hon är amerikanska som jobbar på vårt kontor i 2 år.

Sen var det dags att gå till bords. Vi hamnade vid samma bord, vilket var kul. Så vårt bord fick såklart prata engelska större delen av middagen.

Det var även ett Motown music quiz. Älskar sånt. Gick hyfsat bra för oss. 20 av 24 poäng.

Dessvärre tog middagen så lång tid att jag var tvungen att lämna och ta pendeln hem när festen satte igång på riktigt. Så är det när man pendlar, lite skillnad på 10 min hem och 1,5 h.

Summan av kvällen var ändå bra. Seg start med den tog sig och blev riktigt trevligt. Är nu på pendeln till jobbet igen efter mindre än 5 h sömn.