Magnus Uggla, Titanic och skogen

Måndag igen. Känns som jag stängde ögonen i fredags och vaknade upp till måndag. Helt sjukt faktiskt hur tiden kan gå så fort. I helgen har det varit fullt upp.
 
I fredags efter jobbet gick jag och Emilia till Grönan för att kolla på Magnus Uggla. Tycker det var sjukt bra. Det är lite extra roligt när man kan i stort sett alla texter på låtarna som framförs. Känner mig nöjd med sommarens sista konsert. Kan säga att jag utnyttjat Gröna kortet till fullo i år.
 
I lördags drog jag, Emilia och Therese till Örebro för att kika på Titanic exhibition. Vi hade inte hunnit förköpa biljetter så blev en chansning om vi skulle komma in eller inte. Efter ca 1 h i kö fick vi komma in iallafall och glada var vi över detta. Visningen tog ca 1,5 h. Det var väldigt intressant och mycket fokus låg på människorna som varit ombord. Lite svensk touch med svenska familjer som åkt med. Jag gick runt hela tiden med gråten i halsen och blanka ögon kan jag säga. Jäklar så blödig man kan vara. Men det är hemskt så många drömmar som krossades och familjer som splittrades. Musiken i bakgrunden till berättarrösten hjälpte inte, soundtrack från filmen.
 
Igår passade jag på att tvätta på förmiddagen sedan åkte jag och mormor ut i skogen. Tanken var att vi skulle plocka svamp men fick snabbt inse att det var för torrt. Vi hittade kanske 10 stycken. Så vi satt och fikade och snackade skit ett bra tag istället innan vi åkte hem. Var skönt att komma ut.