Smoothiebowl a la paleo

Sådärja, in i nästa fas lite tidigare än jag tänkt men det går bra. Steget är kanske inte lika stort när man väljer bort stärkelserika kolhydratskällor och mejerier. Så igår åt jag kycklingfilé och stekt vitkål. Hur gott är det inte stekt vitkål med vitlök? Idag blir det nog lax. Riktigt sugen på det.
 
En annan sak som jag blivit riktigt förtjust i är smoothiebowls. Jag gör dem på paleovis med kokosmjölk och en skvätt mandeldryck. Har även chiafrön i så får den stå över natten. Kolla noga på vilka produkter ni köper, en del innehåller tillsatser. Nu har jag köpt mandeldryck men det bästa är såklart att göra egen. Annars kika ut den med minst tillsatser. Passa er för Go greens, den innehåller socker.
 
Snabbt recept:
 
1 dl kokosmjölk (ej lätt)
1 dl mandeldryck 
1 msk chiafrön
1 st banan
1 näve valfritt bär/frukt
Frön, bär ect till topping
 
Gör ungefär lika när jag gör smoothie att äta på morgontåget. Den enklaste frukosten tycker jag när man pendlar. Får inte riktigt ihop tidig morgon och frukostrutiner. Orkar inte heller släpa bestick och grejer.
 
Jessica

Ser jätte gott ut. Tack för tips :)

Lillemmish- MODE - INSPO

åh vad gott gott i gott =)

kramizz