Sämsta jag varit med om

Måste först börja med att säga att hösten suger. Fy vad jag ogillar denna period om året. Samma visa varje gång, när mörkret kommer blir man en zombie samtidigt som det säger baaam och det är massor att göra på jobbet. Det är bara att leverera trots att huvudet känns långt ifrån påkopplat. Det som tar mig framåt just nu är tanke på att om lite mer än 3 veckor ligger jag på en solig strand i Mexico.
 
I vilket fall var jag på intervju i tisdags och det var nog den sämsta jag varit på någonsin. Jag var nästan chockad att en sån stor organisation inte är bättre på att rekrytera. Vad har de för krav? Kan speca upp händelseförloppen så kanske ni ser vad jag menar.
 
Jag kommer dit i god tid och får sitta och vänta en stund (hellre för tidig än sen). Blir sedan hämtad av HR chefen som ska ha intervjun och en HR partner. Vi får in i ett litet rum varpå de både presenterar sig och berättar att de har avsatt 30 minuter till intervjun (WUUUT?). Snabbt får jag en inblick i hur HR organisationen ser ut innan HR chefen lämnar över till sin kollega som ska sköta intervjufrågorna. Varpå HR partnern tar upp ett papper med frågor och börjar ställa dem uppifrån och ner. Frågorna var av den karaktär att de tagits från google (mest vanliga intervjufrågorna). Vi stressar igenom dessa frågor tills vi kommer till den om mina förväntningar på tjänsten varpå jag säger att jag har inte fått så mycket mer information om tjänsten. Jag har ju sökt för att jag är intresserad men då även vill veta mer vad tanken är med tjänsten. Så de berättar snabbt om den och avslutar med 1. löneanspråk och 2. är du fortfarande intresserad?
 
Jag var fortfarande chockad när jag gick därifrån och har spenderat mycket tid med att fundera över det hela. Men sammanfattningsvis tycker jag genomförandet var riktigt dåligt och det var ingen direkt dialog. Även om jag sa där och då att jag var intresserad fortfarande så är jag inte lika säker idag. Om intervjun var så, hur funkar resten av verksamheten? Jag som person och mina skills kanske passar bättre i den privata världen. Denna tjänst är definitivt inte bättre än den jag har idag. Kanske är värt att pendla för att trivas på sitt jobb...