Har pajat ryggen

Nu låter rubriken aningen dramatisk men det gör verkligen skitont. Kan inte riktigt svara på vad jag har gjort egentligen. Men två anledningar kan vara att jag i fredagsnatt till lördag var ute och cyklade totalt 1,5 mil på Sveriges sämsta cykel (hög sadel, lågt styre och dåligt pumpade däck) samt att jag sovit i en tältsäng hela helgen.
 
Detta har resulterat i att musklerna i ryggen tackat för sig och det med besked. Gör mitt bästa för att stretcha ut ryggen med jämna mellanrum och försöker röra på mig men det är smärtsamt. Nu på morgonen har jag pillat i mig en alvedon och en ipren samt att jag smetat på Reparil på hela ländryggen. Inte nog med det fick jag stanna till på apoteket igår och köpa värmeplåster så har sovit med ett inatt. De är inte billiga. 119 kr för 2 st.
 
Gör ett till inlägg om de trevliga delarna av midsommaren senare. Nu ska jag kämpa mig genom dagen.