Big black hole

Vart ska jag börja. Förra veckan var inte bra, inte alls på något sätt. Tur den är lagd till dåtid. Det var mycket på jobbet, mycket privat och så går det inte lysande för Leksand. 3 komponenter som gör det jäkligt jobbigt att vara jag just nu. Men jag kämpar och jag reflekterar. Det enda påverkar såklart det andra och det tredje.
 
Hur Leksand spelar kan jag tyvärr inte påverka. Finns nog inte jättemycket jag gör eller säga som kan ändra på det heller. Hur mycket jag än skulle vilja hjälpa för att bryta trenden. Det enda jag kan göra är att åka på match när jag kan och därmed stötta både lag och förening. Det påverkar tyvärr mitt humör till och från.
 
Jobbet då. Ja det var lite kaka på kaka förra veckan. Massa nya saker att lära sig samtidigt som det var en massa trådar med detaljer att hålla reda på. Tror ändå jag lyckades ok och var nöjd med min vecka när jag gick hem i fredags. Det var dock lite slitigt. Ibland är det så.
 
Och privat. Det är nog här det största spöket sitter. Inte på så sätt att jag mår dåligt. Men det är kopplat till jobbet. Tiden går, jag vet fortfarande inte var som händer efter den sista december. Jag försöker tänka att det löser sig men samtidigt lär ingen annan än jag själv försöka lösa det. Står just nu på en fot som heter AGERA och en som heter HA IS I MAGEN. Jag känner mig stressad av att inte veta var som händer. Det gör också att jag har svårt att lägga fokus och energi på sånt som handlar om framtid. Speciellt om det är saker jag kanske inte har användning av alls om jag inte blir kvar på jobbet i Stockholm.
 
Ni kanske ser tråden och dilemmat. Det är inte första gången jag skriver om detta heller. Det är psykiskt påfrestande. Inte alltid kul att vara vuxen, att älska att jobba och göra saker som man gärna vill ha pengar till. JAg vill ha besked idag helst, har blivit lovad senast sista oktober men vad är det som dröjer. Frustrerande.
 
Livet är frustrerande. Speciellt sånt man själv inte kan påverka.