Glossybox by Maria Nila

Måste börja med att säga att jag inte testat Maria Nilas produkter tidigare. Därför nappade jag på denna Limit edition box från Glossybox.
 
Innehållet var ett schampo och balsam ur serien Heal, en Structure Repair leave in cream, värmeskydd och två inpackningar, varav ena i färg man fick välja själv. Jag valde Pearl silver för att tona ner det blonda i topparna.
 
Schampoo och balsam luktar helt fantastiskt gott. Älskar det! Håret känns najs efter. Leave in-krämen sugs in direkt i håret vilket kanske är meningen. Eftersom jag har lockigt hår fick jag ändå använda lite mousse för stadga men håret kändes friskt. Värmesprayen har jag använt en gång när jag plattade håret. Jag har slarvat tidigare med värmeskydd, då jag tycker frisyren håller sämre om jag har för mycket produkter i men denna var helt ok. Inpackningen tja, har lite svårt att bedöma om det gjort någon skillnad. Har glömt ta före och efter-bild med. Håret känns mjukt iallafall.
 
Summan av det hela är att produkterna var bra, passade helt ok för mitt lockiga hår som tenderar att bli torrt. Enda som är synd är ju att produkterna inte är så billiga att köpa. Bara schampoo och balsam kostar 119 kr styck för 100 ml. Men om man tycker det är värt det så är de dryga och det är bra grejer i.
 
Glossybox - MariaNila