Ansiktsrutiner

Jag vill börja med att påpeka att jag i stort sett aldrig har smink på mig till vardags. Brukade ha endast mascara men nu har jag ju fransförlängning så då slipper jag det också. Något som jag ändå gör är att tvättar ansiktet morgon och kväll samt har på kräm. Så tänkte beskriva vad jag använder
 
För rengöring använder jag Garniers Micellar cleansing water. Använder på en bomullsrondell och drar i ansiktet. Delar upp i olika sektioner per rondell för att inte dra runt samma i hela ansiktet. Man märker att skräp fastnar. Jag tycker personligen att detta torkar ut mitt ansikte mindre än att använda kranvatten. Det får man testa själv men jag känner mig ren och fräsch efteråt. Finns att köpa på de flesta butiker, billigast på ICA eller Willys.
 
När det kommer till krämer har jag precis börjat testa ACO Face Day och ACO Face Night för normal/kombinerad hud. Har en tendens att bli jättetorr i pannan på höst/vinter så hoppas dessa ska funka. Har använt Cetaphil innan men blev lite för feta för mig. Använder dock deras body lotion fortfarande.
 
 
Jag har även hört att arbete framför bildskärm torkar ut ansiktet. Det har blivit poppis att använda face mist. Jag tänkte att jag skulle testa och köpte ACO Rescue Mist. Gillar den jättemycket. Luktar gott, återfuktar och känns lugnande. Kan användas över smink. När jag kommer ihåg att använda den känns det bra haha.
 
ACOs produkter finns på apoteket. Jag köpte på Apotea.se, de hade kampanj men har bra pris annars med.